Narzędzie Wstawiania Słów kluczowych
15 października 2007
W Centrum Pomocy Google pojawiły się informacje na temat ważnej funkcjonalności wykorzystywanej w AdWords, zwanej Narzędziem Wstawiania Słów kluczowych.
Wstawianie słowa kluczowego Google AdWords pozwala na stosowanie słowa kluczowe wyszukiwanego przez użytkownika w zawartości tekstu reklamowego.
Schemat Narzędzia Wstawiania Słów kluczowych to:
{KeyWord:Domyślny_tekst},
gdzie:
- „keyword” – miejsce, które będzie zastępowane zapytaniem użytkownika
- „Domyślny_tekst” - domyślne słowo kluczowe , które będzie zastępowało słowo wpisywane przez użytkownika w przypadku, kiedy dynamiczne (czyli te, które pochodzi z wyszukiwania użytkownika) nie będzie mogło być użyte (np. kiedy będzie za długie).
Naszym zadaniem jest przygotowanie szerokiej kampanii AdWords, reklamującej sprzedaż telefonów komórkowych. Jako, że wielu potencjalnych klientów wyszukuje telefony komórkowe poprzez nazwy modeli postanowiliśmy wykorzystać je w tworzonych przez nas tekstach reklamowych.
Tworzenie tekstu reklamy z wykorzystaniem Narzędzia Wstawiania Słów kluczowych
- Definiujemy nazwy modeli jako nasze słowa kluczowe
Np. nokia n90, samsung d500, Motorola v360 - Przygotowujemy jeden tekst reklamowy, w którym pojawiać się będą nazwy modeli odpowiadające poszczególnym wyszukiwaniom użytkowników
Szeroki wybór telefonów. Niskie ceny.
Telefony {Keyword:komórkowe} dostępne od ręki. Bezpłatna dostawa!
www.PrzykladowySprzedawca.pl
Reklamy widziane przez użytkowników
a) Przy zapytaniu użytkownika : nokia n90
Nowe telefony Nokia n90
Szeroki wybór telefonów. Niskie ceny.
Telefony Nokia N90 dostępne od ręki. Bezpłatna dostawa!
www.PrzykladowySprzedawca.pl
b) Przy zapytaniu użytkownika: samsung d500
Nowe telefony Samsung D500
Szeroki wybór telefonów. Niskie ceny.
Telefony Samsung D500 dostępne od ręki. Bezpłatna dostawa!
www.PrzykladowySprzedawca.pl
c) Przy zapytaniu użytkownika: motorola v360
Nowe telefony Motorola v360
Szeroki wybór telefonów. Niskie ceny.
Telefony Motorola v360 dostępne od ręki. Bezpłatna dostawa!
www.PrzykladowySprzedawca.pl
Korzyści z zastosowania Narzędzia Wstawiania Słów kluczowych
Wykorzystanie Narzędzia Wstawiania Słów kluczowych:
- znacznie przyśpiesza tworzenie tekstów reklamowych, zwłaszcza w przypadku dużych kampanii reklamowych
- powoduje pogrubienie tej części tekstu reklamowego, w której stosowany jest Narzędzie Wstawiania Słów kluczowych przez co jest on bardziej widoczny dla potencjalnego klienta
- ułatwia tworzenie tekstów reklamowych o wysokim Wyniku Jakości
W celu efektywnego, a jednocześnie zgodnego z naszymi Wskazówkami Redakcyjnymi, Narzędzia Wstawiania Słów Kluczowych polecamy zapoznanie się z materiałami przygotowanym przez Google, w obrębie których można znaleźć
- Obszerny samouczek korzystania z tego narzędzia
- Zastosowanie narzędzia w praktyce
- Wpływ stosowania narzędzia na Wynik Jakości reklamy AdWords