Reklamy i grafika – wyjaśnienie zasady regulaminu
4 maja 2007
W ostatnim czasie otrzymywaliśmy od Was wiele maili dotyczących umieszczania grafiki obok jednostek reklam Google. Ten punkt naszego regulaminu wywołał małe zamieszanie, więc postanowiliśmy udzielić Wam kilku wyjaśnień.
Czy mogę zamieszczać grafikę obok reklam Google?
Prosimy, abyście nie zamieszczali obrazków lub grafiki obok reklam w sposób, który może zmylić uwagę użytkowników mogących uznać obrazek za bezpośrednio związany z produktami lub usługami reklamodawcy. Taka metoda wyświetlania reklam powoduje, że użytkownicy klikają w nie oczekując, że znajdą na stronie coś, co w rzeczywistości nie jest oferowane przez reklamodawcę. Z pewnością nie pozostawia to dobrego wrażenia na użytkownikach i reklamodawcach.
Powinniście także zachować ostrożność przy implementacji reklam, która może zmylić użytkowników. Kiedy na przykład Wasza strona jest katalogiem gier Flash, nie należy formatować reklam w sposób imitujący opisy gier.
A jeśli będzie przestrzeń lub linia między grafiką a reklamami? Czy taki sposób jest dozwolony?
Niestety nie. Jeśli reklamy i grafika są ze sobą powiązane, przestrzeń lub linia pomiędzy nimi nie rozwiąże sytuacji i nadal taki sposób implementacji będzie niezgodny z naszym regulaminem.
Czy to oznacza, że nie mogę wyświetlać reklam na stronach z obrazkami lub grafiką?
Oczywiście możecie zamieszczać reklamy na stronach, na których znajduje się różnego rodzaju grafika. Musicie po prostu upewnić się, że nie są one zamieszczone w sposób, który wprowadza użytkowników w błąd.
Jak wyglądają przykładowe reklamy niezgodne z regulaminem?
Oto one: