Rok w wyszukiwarce, czyli czego szukaliście w 2014 r. w Polsce i na świecie

| wtorek, grudnia 16, 2014

Zakładki: ,

Jak co roku, już po raz 14-ty, przygotowaliśmy dla Was zestawienie haseł, które najszybciej zyskiwały na popularności w wyszukiwarce Google w 2014 r., czyli TOP 10 w Polsce i na świecie. Dodatkowo, zebraliśmy dla Was hasła w kilku kategoriach, które najbardziej Was interesowały, to m.in. znane osoby, wydarzenia, programy telewizyjne oraz filmy. To był rok, w którym odeszli znani i lubiani aktorzy, w którym z zapartym tchem śledziliśmy informacje o tragicznej katastrofie lotniczej i przerażającej chorobie. To był również rok wielu ważnych wydarzeń sportowych oraz akcji Ice Bucket Challange, w ramach której internauci oblewali się zimną wodą i przekazywali pieniądze na walkę ze stwardnieniem zanikowym bocznym.

Zobaczcie, jakie hasła najszybciej zyskiwały na popularności w 2014 r. i obejrzyjcie film, aby odkryć na nowo wydarzenia, ludzi, tematy, które zdefiniowały ten rok.

Globalna lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2014 roku:

1. Robin Williams
2. Mundial 2014
3. Ebola
4. Malaysia Airlines
5. ALS Ice Buckett
6. Flappy Bird
7. Conchita Wurst
8. ISIS (Państwo Islamskie)
9. Frozen (film Kraina Lodu)
10. Igrzyska w Soczi



Zastanawiacie się, co najbardziej interesowało Polaków? W wyszukiwarkę często wpisywaliście nazwiska sportowców: Kamila Stocha i Michaela Schumachera, googlowaliście piosenkę My Słowianie, sprawdzaliście informację o filmie Miasto 44 oraz śledziliście sytuację na Krymie. Jednak wydarzeniem, które najbardziej Was poruszyło w 2014 r., była śmierć Anny Przybylskiej. Na drugim miejscu TOP 10 uplasował się długo wyczekiwany mundial, a następnie kontrowersyjna postać Conchity Wurst, która znalazła się także na globalnej liście TOP 10.

Poznajdzie wybrane listy z Polski, a szczegółowe zestawienia globalne i Polskie przejrzyjcie na stronie www.google.com/trends/2014/

Polska lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2014 r.:

1. Anna Przybylska
2. Mundial 2014
3. Conchita Wurst
4. Krym
5. wybory samorządowe 2014
6. Robin Williams
7. Ukraina
8. Top model
9. Soczi
10. gender

LISTY TOP TRENDY - hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2014 r.:

Polacy
1. Anna Przybylska
2. Kamil Stoch
3. Mariusz Trynkiewicz
4. Dariusz Kmiecik
5. Dawid Kwiatkowski
6. Agata Mróz
7. Wojciech Jaruzelski
8. Rafalala
9. Karolina Czarnecka
10. Janusz Korwin Mikke

Osoby z zagranicy
1. Conchita Wurst
2. Robin Williams
3. Jennifer Lawrence
4. Władimir Putin
5. Philip Seymour Hoffman
6. Jordan Belfort
7. Michael Schumacher
8. Paul Walker
9. Thomas Morgenstern
10. Tito Vilanova

Poświęćcie chwilę, żeby zobaczyć co ten rok ma do zaoferowania. Zanim się zorientujecie, będzie już 2015! ;)

New Europe 100: Cyfrowa wizja Nowej Europy w Brukseli

| czwartek, grudnia 11, 2014

Podczas gdy Stara Europa wciąż roztacza wizję cyfrowej przyszłości, Nowa Europa idzie do przodu uznając Internet za siłę napędową swojego dobrobytu i rozwoju. Tegoroczna jesień była wyjątkowa - właśnie wtedy, wspólnie z Financial Times, Międzynarodowym Funduszem Wyszehradzkim oraz Res Publicą, ogłosiliśmy listę New Europe 100 - innowatorów z Europy Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym tygodniu wielu z nich przyjechało do Brukseli, aby zaprezentować swoje osiągnięcia na konferencji w Parlamencie Europejskim.



Podczas spotkania swoje historie opowiedzieli:

  • Kamila Sidor, CEO, Geek Girl Carrots, Polska, założycielka ogólnopolskiej społeczności, której celem jest promowanie kobiet w branży IT.
  • Michaela Jacova, Manager ds. inwestycji, Neulogy VC, Słowacja, która wspiera utalentowanych, aspirujących przedsiębiorców poprzez przyznawanie grantów na działalność oraz nawiązywanie relacji z inwestorami działającymi w ramach Venture Capital
  • Paul-Andre Baran, Dyrektor, Biblionet, Rumunia, którego celem jest zapewnienie dostępu do komputerów z internetem w bibliotekach publicznych
  • Marcin Beme, CEO, Audioteka.pl, Polska, założyciel mobilnej platformy oferującej cyfrowe audiobooki dostępne w Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Hiszpanii, Finlandii, Szwecji, Rosji, Niemczech, Francji i Rumunii
  • Gergana Passy, Digital Champion, Bułgaria, która jest zwolenniczką cyfrowej transformacji przejawiającej się przede wszystkim w swobodnym dostępie do internetu i zdobywaniu cyfrowych umiejętności

Spotkanie w Parlamencie Europejskim poprowadził eurodeputowany Michał Boni, były Minister administracji i cyfryzacji w Polsce. Gościem specjalnym był Vint Cerf, Wiceprezes i Chief Internet Evangelist w Google, uznawany za ojca Internetu. Głos zabrali również: Janusz Lewandowski - były Komisarz Europejski oraz eurodeputowany z Polski, Antanas Guoga - eurodeputowany z Litwy, a także prof. Ziga Turk z Uniwersytetu w Ljubljanie - były słoweński Minister ds. Rozwoju.

Uczestnicy mieli okazję wysłuchać pasjonujących historii laureatów z listy NE100. Inicjatorzy New Europe nawoływali do stworzenia pozytywnego środowiska dla rozwoju innowacji. Jak powiedzieli, nie będzie ono możliwe bez kilku kluczowych elementów: akceptacji ryzyka biznesowego, stworzenia warunków do pracy kobiet w IT, wprowadzenia powszechnego dostępu do Internetu w społeczeństwach oraz uproszczenia zasad handlu transgranicznego. Wszystkie te czynniki pozwolą zbudować jednolity rynek cyfrowy w Europie.

Nowa generacja stron przyjaznych mobilnie

| środa, grudnia 10, 2014

Czy kiedykolwiek odwiedziłeś stronę internetową przy użyciu wyszukiwarki Google na swoim telefonie, ale tekst był mały, linki były zbyt małe i trudne do kliknięcia, a treści strony nie dało się obejrzeć bez konieczności przewijania w bok? Dzieje się tak zazwyczaj, gdy strona nie została zoptymalizowana do oglądania na telefonie komórkowym i może być to bardzo frustrujące doświadczenie.

Surfowanie w sieci na telefonie powinno być przyjemne i łatwe, dlatego teraz podpowiadamy Ci, które strony internetowe oferują dobre doświadczenie na urządzeniach mobilnych. W wynikach wyszukiwania zwróć uwagę na etykietę „na komórki”, taką jak ta:



Mamy nadzieję, że pomoże to wszystkim użytkownikom w lepszym wyszukiwaniu na urządzeniach mobilnych. Możesz przyłączyć się do tej akcji! Jeśli zauważysz, że Twoje ulubione strony internetowe nie posiadają etykiety “na komorki”, możesz dotrzeć do właścicieli witryn lub webmasterów i dać im znać o swoich doświadczeniach z mobilnymi wersjami ich stron.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o stronach przyjaznych mobilnie, odwiedź nasz Poradnik dla stron mobilnych.

Porzućmy przewijanie i bezcelowe stukanie w ekrany naszych telefonów i powitajmy nową generację przyjaznych stron mobilnych!


#YouTubeRewind 2014: Podsumowanie roku na YouTube

| wtorek, grudnia 09, 2014

Koniec roku to czas podsumowań i dlatego przedstawiamy Wam najchętniej oglądane filmy i teledyski na YouTube w Polsce i na świecie w 2014 r. Nie obyło się bez niespodzianek -- sami zobaczcie, co najchętniej oglądaliście :)

W tym roku, po raz pierwszy w historii YouTube, światowym hitem został film... polskiego YouTubera Sylwestra Wardęgi! Wideo Mutant Giant Spider Dog zostało obejrzane ponad 113 mln razy. W Polsce najchętniej oglądaliście występ Karoliny Czarneckiej Hera koka hasz LSD, a Wardęga i Chica znaleźli się na drugim miejscu. Z kolei Dark Horse Katy Perry to najchętniej oglądany przez Was teledysk na YouTube. Jak się okazuje, był to również numer jeden na świecie.



Poniżej znajdziecie listy najchętniej oglądanych filmów i teledysków wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 roku. Przygotowując polskie zestawienia zestawienie braliśmy pod uwagę wyłącznie odtworzenia filmów z Polski:


Najchętniej oglądane filmy wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.

  1. Karolina Czarnecka - Hera koka hasz LSD (35 PPA)

  2. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)

  3. Original Big surprise for Bride and Groom...Chris and Leah Wedding 5 April 2014
  4. Piosenka dla dzieci Kaczuszki,Kaczuchy
  5. Ani Mru Mru - Zarost tam i tu
  6. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
  7. Cookie Phone vs Police (SA Wardega)
  8. The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia - #TEAMJ-AX
  9. Czemu NIE warto być: ZAROŚNIĘTYM | AbstrachujeTV
  10. Shanghai Tower (650 meters)

Najchętniej oglądane teledyski wśród polskich użytkowników YouTube w 2014 r.
  1. Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J
  2. Shakira - Can't Remember to Forget You ft. Rihanna
  3. Sia - Chandelier (Official Video)
  4. K2 ft. Buka - 1 moment (official video) prod. Subbassa
  5. Donatan-Cleo"BRAĆ" gośc.Enej
  6. #SELFIE (Official Music Video) - The Chainsmokers
  7. CZADOMAN - Ruda tańczy jak szalona (Official Video) HD
  8. Calvin Harris - Summer
  9. Kiesza - Hideaway (Official Video)
  10. Jason Derulo - "Wiggle" feat. Snoop Dogg (Official HD Music Video)

Najchętniej oglądane filmy na świecie w 2014 r.
  1. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)
  2. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
  3. FIRST KISS
  4. The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia - #TEAMJ-AX
  5. iPhone 6 Plus Bend Test
  6. Bars & Melody - Simon Cowell's Golden Buzzer act | Britain's Got Talent 2014
  7. Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial -- "Puppy Love"
  8. Devil Baby Attack
  9. Goku vs Superman. Epic Rap Battles of History Season 3.
  10. 10 Hours of Walking in NYC as a Woman

Najchętniej oglądane teledyski na świecie w 2014 r.
  1. Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J
  2. Enrique Iglesias - Bailando (Español) ft. Descemer Bueno, Gente De Zona
  3. Shakira - Can't Remember to Forget You ft. Rihanna
  4. Shakira - La La La (Brazil 2014) ft. Carlinhos Brown
  5. Jason Derulo - "Wiggle" feat. Snoop Dogg (Official HD Music Video)
  6. Iggy Azalea - Fancy (Explicit) ft. Charli XCX
  7. Sia - Chandelier (Official Video)
  8. Taylor Swift - Shake It Off
  9. Meghan Trainor - All About That Bass
  10. Nicki Minaj - Anaconda

Zapraszamy też do odwiedzenia strony YouTube Rewind: youtube.com/rewind !

Premiera Chromebooków, Chromebase i Chromebox w Polsce

| piątek, grudnia 05, 2014

W końcu przyszedł ten dzień, w którym laptopy Chromebook oraz inne urządzenia pracujące w oparciu o system Google Chrome OS weszły do oficjalnej sprzedaży w Polsce i są na wyciągnięcie Waszej ręki. Przedstawiamy Wam Chromebooki firmy Acer, Chromebase od LG oraz Chromebox firmy ASUS.


Urządzenia te są szybsze, łatwiejsze w obsłudze i bezpieczniejsze od tradycyjnych PC-tów, dlatego pomogą Wam w codziennej pracy, podczas wysyłania maili, surfowania po internecie, zarządzania kalendarzem czy tworzenia i edytowania dokumentów. Co więcej, dla systemu Chrome OS znajdziecie dziesiątki tysięcy aplikacji w Chrome Web Store.
Acer Chromebook
Część z Was doceni Chromebooki za możliwość łatwego dzielenia się nimi z innymi osobami. Wystarczy zalogować się na swoje niezależne konto, na którym możecie przechowywać  wszystkie swoje dokumenty. Nowy Chromebook posiada 1 TB* wolnego miejsca na Dysku Google, co pozwoli Wam na korzystanie z folderów i plików w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie. Dodatkowo każdy nowy posiadacz Chromebooka może korzystać z usługi Muzyka Google Play za darmo przez pierwsze 60 dni*.
LG Chromebase
To nie koniec Chrome-niespodzianek dla Was. Firma LG przygotowała Chromebase, czyli alternatywę dla tradycyjnych PC-tów. Chromebase to urządzenie typu all-in-one, które wyposażone jest w zestaw dwóch głośników, klawiaturę, mysz oraz kamerę HD. Już od jutra, znajdziecie Chromebooki i Chromebase w wybranych sklepach internetowych oraz naziemnych.
ASUS Chromebox
Z kolei ASUS zaprojektował Chromebox - elegancki, kompaktowy i wydajny minikomputer, także działający na systemie Chrome OS. Chromebox wejdzie do sprzedaży online w przyszłym tygodniu.


Więcej informacji o Chromebookach i innych urządzeniach z ChromeOS znajdziecie na stronie: https://chromebook.withgoogle.com/pl/ .


*Oferta ważna przez 2 lata od momentu aktywacji. Aktywacji należy dokonać do 31 stycznia 2015 r.

Rozwijaj biznes z programem Startup Launch

| piątek, listopada 21, 2014

Zakładki:

Startup Launch

W czerwcu uruchomiliśmy nowy program dla startupów technologicznych z całego świata - Google Developers Startup Launch. Do tej pory pomogliśmy ponad 3 tysiącom przedsiębiorców w 150 krajach przekształcić pomysły w rzeczywiste usługi i produkty oraz usprawnić istniejące strony internetowe i aplikacje. Rozmawialiśmy z wybranymi startupami o ich doświadczeniach i umieściliśmy najciekawsze historie na liście Global Spotlight.

W ramach projektu cennymi wskazówkami dotyczącymi prowadzenia biznesu i innowacyjnego wykorzystania technologii podzieliły się z nami również polskie firmy: NapoleonCat, Migam, Fokus, TurboTranslations, Brainly i Harimata.



Warsztaty Launchpad

Ważną częścią programu Startup Launch są trwające tydzień warsztaty Launchpad. W bieżącym roku już ponad 200 startupów uczestniczyło w „bootcampach” w Tel Avivie, Londynie, Rio de Janeiro, Berlinie i Paryżu. Agenda programu składa się z intensywnych sesji skupionych na rozwoju produktu oraz poprawie UX/UI, architektury, technologii, marketingu online oraz umiejętności prezentacji. Podczas oczekiwania na polską edycję programu Launchpad, która odbędzie się w pierwszej połowie przyszłego roku, zachęcamy do obejrzenia relacji z ostatnich wydarzeń w Paryżu i Berlinie.

Launchpad Online

Aby przybliżyć szerszej publiczności treści zwarte w programie Launchpad, stworzyliśmy serię Launchpad Online, która będzie zawierała nagrania video przybliżające zagadnienia projektowania, budowy, dystrybucji i monetyzacji produktów opartych na wysokich technologiach. Seria rozpoczyna się wprowadzeniem nagranym przez Developer Advocate +Wesley Chun, który opowiada o wykorzystaniu API i narzędzi developerskich Google.



Niniejsza seria uzupełnia dwie inne - „Root Access” i „How I:”, które w cotygodniowych odcinkach promują najlepsze praktyki dla programistów i przedsiębiorców.

Zapraszamy

Oprócz wydarzeń i treści online, program Startup Launch oferuje uczestnikom specjalne wsparcie - od 500 USD na usługi Cloud Platform i AdWords dla startupów, które dopiero zaczynają swoją biznesową przygodę, aż do 100000 USD na usługi chmurowe dla startupów gotowych na skalowanie swojego biznesu. Aby dołączyć do programu i skorzystać ze wsparcia, należy zarejestrować się na stronie g.co/launch.

Do zobaczenia!

Zobaczcie kulisy sesji zdjęciowej Street View w Muzeum Narodowym w Warszawie

| poniedziałek, listopada 17, 2014


Muzeum Narodowe w Warszawie jest drugą w Polsce, po Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, instytucją kultury, której galerie będziecie mogli niebawem zwiedzić wirtualnie w Street View. Dziś właśnie zespół Google Street View przy pomocy specjalnego Wózka Street View fotografował Galerię Faras, Galerię Sztuki Średniowiecznej oraz Galerię Sztuki XIX Wieku: łącznie ponad 3500 m2 muzeum.


Już za kilka miesięcy będziecie mogli bez kolejki obejrzeć 983 obiekty znajdujące się w muzealnych galeriach. Wśród nich znajduje się ponad 600 eksponatów nowoczesnej aranżacji Galerii Faras im. Profesora Kazimierza, która pozwoliła na zaprezentowanie jednych z najpiękniejszych skarbów cywilizacji nubijskiej rozwijającej się ponad 1500 lat temu na terenach dzisiejszego północnego Sudanu. Odkrycie polskich badaczy zostało okrzyknięte cudem w Faras, a ze 120 uratowanych przez archeologów przedstawień malarskich, 67 znajduje się dziś w Muzeum Narodowym w Warszawie i będzie dostępnych również w Widoku muzeum. W Galerii Sztuki Średniowiecznej, obejmującej powierzchnię ponad 720 m2, znajdziecie prawie 100 eksponatów z okresu późnego średniowiecza (XIV–XVI w.) pochodzących z różnych regionów dzisiejszej Polski. Są to m. in. imponujące ołtarze skrzydłowe, rzeźby zdobiące tzw. belki tęczowe, filary, jak również liczne obiekty mniejszych rozmiarów: sprzęty liturgiczne, ołtarzyki, obrazy i rzeźby przeznaczone do prywatnej modlitwy. Trzon Galerii Sztuki XIX Wieku stanowi natomiast twórczość malarzy i rzeźbiarzy polskich zestawiona z obrazami artystów z różnych krajów Europy. W Widoku muzeum będziecie mogli obejrzeć ponad 270 obiektów z tej galerii.



Przeniesienie wnętrz Muzeum Narodowego w Warszawie na globalną platformę Google Cultural Institute stało się możliwe dzięki specjalnemu pojazdowi Street View, który dziś fotografował pomieszczenia muzealne. Powstał on jako inicjatywa grupy rozmiłowanych w sztuce pracowników Google, którzy chcieli opracować system z łatwością mieszczący się w muzealnych drzwiach i lawirujący pomiędzy rzeźbami oraz innymi obiektami. Wszystkie niezbędne urządzenia umieszczone zostały na ramie: pchanym wózku z zamontowanym systemem aparatów. Tak właśnie powstał Wózek Street View. Dzięki Wózkowi możecie podziwiać zdjęcia wnętrz już ponad 250 instytucji partnerskich Google Cultural Institute, w tym ponad 100 muzeów oraz innych krytych obiektów, takich jak Biały Dom, Wieża Eiffla czy Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, paryskie Musée d’Orsay, Narodowe Muzeum w Indiach i Tokio oraz wnętrz wielu innych znamienitych obiektów.




Ale to nie koniec niespodzianek z Muzeum Narodowego. Oprócz tego, jako drugie w Polsce arcydzieło sfotografowane w gigapikselowej rozdzielczości, za kilka miesięcy zostanie udostępniony również obraz Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego autorstwa Bernarda Bellotta, zwanego także Canaletto, który zyskał pozycję nadwornego malarza na dworze Stanisława Augusta Poniatowskiego. Dzięki zaawansowanej technologii uchwycony na obrazie widok XVIII-wiecznej Warszawy zawiera miliardy pikseli i jest tysiąc razy bardziej dokładny niż zdjęcie zrobione aparatem cyfrowym, a zatem będziecie mogli podziwiać nawet najmniejsze pociągnięcia pędzla artysty. Museum View oraz gigapikselowe zdjęcie obrazu są częścią projektu Google Art Project, który powstał w ramach globalnej platformy Google Cultural Institute, pozwalającego na prezentowanie sztuki w Internecie.