Porady na temat próśb o ponowne rozpatrzenie

| wtorek, lipca 01, 2014

Zakładki: , ,

W tym poście pokażemy, jakie kroki musisz podjąć, jeśli podejrzewasz, że podjęliśmy ręczne działania wobec Twojej witryny. Przedstawimy też kilka porad, jak złożyć skuteczną prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny.

Jeśli Twoja witryna nie jest już dostępna w indeksie Google lub zauważasz spadek jej pozycji, może to oznaczać, że narusza ona wskazówki Google dla webmasterów i podjęliśmy wobec niej ręczne działania antyspamowe. Jeśli faktycznie zespół ds. spamu podjął takie działania wobec Twojej witryny, dostaniesz informację o tym zarówno w Narzędziach dla webmasterów, jak i pocztą e-mail (o ile masz włączoną opcję przekazywania wiadomości).

Jeśli otrzymasz taką wiadomość, przejrzyj zakładkę „Działania ręczne” w Narzędziach dla webmasterów, gdzie znajdziesz więcej szczegółów. Rozwiąż problemy związane z Twoją witryną, a gdy uznasz, że Twoja strona jest znów zgodna ze Wskazówkami dla webmasterów, poproś o ponowne rozpatrzenie bezpośrednio z zakładki „Działania ręczne”.

Oto zalecane kroki, które warto podjąć, by mieć pewność, że prośba o ponowne rozpatrzenie przyniesie pozytywny efekt:

1. Zaloguj się i przejrzyj zakładkę „Działania ręczne”

W panelu Narzędzi dla webmasterów kliknij „Ruch związany z wyszukiwaniem”. Następnie kliknij „Działania ręczne”. Jeśli takie działania zostały podjęte wobec witryny, powinny one być teraz widoczne.

2. Usuń wskazane problemy

Jeśli nie masz pewności, co należy naprawić, wejdź do naszego Centrum pomocy i przeczytaj artykuł na temat problemów wymienionych w zakładce „Działania ręczne”. Spróbuj przeprowadzić kompleksowy audyt swojej witryny na podstawie naszych Wskazówek dla webmasterów. Jeśli niektóre prace na Twojej stronie wykonał ktoś inny, spytaj go, jakie techniki wykorzystywał do optymalizacji witryny i czy są one zgodne ze wskazówkami Google. Możesz też zajrzeć na nasze forum i poprosić specjalistów z naszej społeczności webmasterów o porady, jak naprawić swoją witrynę.

Spójrzmy na przykład. Załóżmy, że otrzymałam powiadomienie, iż do mojej strony example.com prowadzą nienaturalne linki. Oznacza to, że pozyskiwałam linki do swojej witryny z naruszeniem Wskazówek dla webmasterów. Pierwszym krokiem, jaki podejmę, jest analiza mojego profilu llinków na podstawie informacji zawartych w Narzędziach Google dla webmasterów. Następnie postarałabym się skontaktować ze stronami, od których kupowałam linki, albo z systemami wymiany linków w celu usunięcia linków kierujących do mojej strony. Próbowałabym skontaktować się z jak największą ilością stron, aby usunąć jak najwięcej podejrzanych linków oraz pokazać Google wysiłek, jaki wkładam w oczyszczenie swojego profilu. Jeśli niektóre z tych linków nie mogą być usunięte w ten sposób, stworzyłabym listę linków, których chcę się zrzec.

3. Złóż prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny

Teraz powiedz nam, jakie działania zostały podjęte, aby naprawić Twoją witrynę. Czasami dostajemy prośby z opisem typu: „Moja strona jest teraz zgodna ze wskazówkami Google”, ale to nie jest dla nas wystarczająca informacja. Weź pod uwagę, że ktoś rozpatruje Twoją prośbę i musi podjąć decyzję opartą na konkretnych przesłankach. Dlatego dołóż wszelkich starań, aby udokumentować sposoby, jakimi próbujesz naprawić swoją stronę. Jeśli stan Twojej witryny jest spowodowany złym pozycjonowaniem albo udziałem w systemie wymiany linków, poinformuj nas o tym. Przekonaj nas, że znasz i stosujesz Wskazówki Google dla webmasterów, a Twoja witryna jest już „czysta” - nie tylko tymczasowo, ale na stałe.

Jeśli masz pytania dotyczące próśb o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny, wskazówek dla webmasterów lub jakichkolwiek problemów z Twoją stroną, odwiedź Forum dla webmasterów.